Mijn eerste week in Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lyse Koldijk - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lyse Koldijk - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Granada

Door: Lyse Koldijk

Blijf op de hoogte en volg Lyse

02 September 2014 | Nicaragua, Granada

Hallo allemaal!

Mijn eerste verslag vanuit Nicaragua. Inmiddels zit ik hier alweer 1.5 week en de dagen gaan erg snel, maar laat ik bij het begin beginnen.
Vrijdag 22 augustus vloog ik uiteindelijk rond 11.30 (met een half uur vertraging) richting Managua. Het was een lange vlucht maar ik heb me prima vermaakt. Na ongeveer 24 uur reizen in totaal kwam ik aan bij het huis van mijn gastgezin in Granada. Vervolgens heb ik het hele weekend bij een zeer relaxed zwembad (zie foto) gelegen samen met een groepje Nederlanders.
Maandag van 08.00 tot 12.00 had ik mijn eerste Spaanse les. Van 12.00 tot 14.00 zijn we vrij en we hebben elke middag behalve op woensdag een activiteit. Die maandag gingen we fietsen langs het meer van Granada. Dinsdag zijn we naar een sigarenfabriek geweest (klinkt heel groot maar was gewoon een winkel waar vijf mensen sigaren aan het maken waren) en 's middags met de bus naar San Juan del Oriente. Dit is een dorpje wat helemaal in het teken staat van keramiek. We hebben een rondleiding gekregen en uitleg gehad over het proces.
Op woensdagmiddag is er geen activiteit en heb ik mijn middag bij het zwembad doorgebracht.
Donderdagmiddag zijn we bij de Vulcán Masaya geweest. Deze vulkaan is actief waardoor er veel rook uit komt. (zie foto's)
Vrijdagmiddag hadden we dansles en heb ik de Salsa en de Merengue geleerd en 's avonds zijn we met een groepje Nederlanders wezen stappen.
Vandaag is mijn laatste week Spaanse les begonnen. Zaterdag verhuis ik naar een vrijwilligershuis en maandag begin ik met mijn stage. Ik ben erg benieuwd!
Ik heb het hier erg naar mijn zin, vooral de activiteiten van de Spaanse school zijn erg leuk! Deze week is er weer een heel leuk programma maar hier zal ik volgende week meer over vertellen.

¡Hasta Luego!

  • 02 September 2014 - 09:16

    Reino:

    Bedankt voor je leuke verslag! Klinkt allemaal erg vervelend haha! Top Lyse, heel veel plezier! Dikke zoen vanuit het WBC

  • 03 September 2014 - 07:10

    John:

    Mooie vulkaan Lotje. Oke oke oke zwembad is ook leuk. Veel plezier daar, mooie ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lyse

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 5255

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

5 maanden Nicaragua

Landen bezocht: